BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Bilişim teknolojileri son yıllarda baş döndürücü bir hızla gelişerek tüm dünyada yaygın hâle gelmiştir. Bu gelişim hayatı bir yandan kolaylaştırmış, diğer yandan da veri güvenliği ve kişisel güvenliğin korunması sorunlarını ortaya çıkarmıştır. Gelişen teknoloji ile üretilen yazılımların, teknolojilerin ve sağlanan hizmetlerin herkes tarafından kullanılabilmesi için özellikle hızla küreselleşmiş olan bu sektörde rekabet büyük yoğunluk kazanmakta ve sektörün korunması ve rekabet gücünün geliştirilmesi için özel politikalar uygulamaktadır.
Okulumuz Bilişim Teknolojileri Alanında;
Yazılım Geliştirme dalı yer almaktadır
Bu doğrultuda Bilişim Teknolojileri alanı ve alan altında yer alan mesleklerde ulusal ve uluslararası düzeyde standartlara uygun örgün öğretim programı hazırlanmıştır. Bu programı tamamlayan öğrenci;
· Yeni çağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda "meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları" konularında mesleki gelişim sağlayacak beceriler kazanma,
· Temel algoritma, görsel blok programlama ve programlama işlemlerini yapma,
· İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak bilişim etiği, bilgi güvenliği, fikri mülkiyet, sanayi devrimleri, dijital dönüşüm ve endüstri 4.0 teknolojileri, bilgisayar montajı yapma ve ağ temellerini kullanma,
· Teknik resim kurallarına uygun çizimler yapma, bilgisayarda üç boyutlu tasarım yaparak hazırlanan tasarımların baskısını alma ile ilgili ortak bilgi, beceri ve yetkinliklerin yanı sıra;
Yazılım Geliştirme Dalında;
· Nesne tabanlı programlama teknikleri ile proje yapma, geliştirme, veri tabanı kullanım yöntemlerini uygulama,
· İş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak giriş ve çıkış cihazları, sensörler, göstergeler, ekranlar ve motorları kullanarak işlevsel bir aygıt oluşturma,
· Web sitesi tasarımı, dinamik programlama, veri tabanı işlemleri ve web sitesini yayınlama,
· Mobil uygulamalar yapma,
· Görüntü işleme ve görsel efekt tekniklerini uygulama ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
PROGRAMIN SÜRESİ
Alan programının toplam eğitim süresi 4 öğretim yılı olarak planlanmıştır
BAŞARILMASI ZORUNLU MESLEK DERSLERİ TABLOSU
DAL |
SINIF |
ANADOLU MESLEK PROGRAMI |
YAZILIM GELİŞTİRME |
9 |
Programlama Temelleri |
10 |
Nesne Tabanlı Programlama |
|
11 |
Web Tabanlı Uygulama Geliştirme |
|
12 |
İşletmelerde Mesleki Eğitim |
DERSLER
ORTAK DERSLER:
Ortak dersler; her öğrencinin ortaöğretim kurumunu bitirinceye kadar aldığı, asgari ortak bir genel kültür veren, toplum sorunlarına duyarlı olma, yurdun ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkıda bulunma bilincini ve gücünü kazandırmayı amaçlayan ve öğrenciyi yükseköğretim programlarına hazırlayan derslerdir.
Haftalık ders çizelgesinde yer alan ortak derslerde; Talim ve Terbiye Kurulunun belirlemiş olduğu dersler, ders saatleri ve programlar uygulanır.
MESLEK DERSLERİ
Meslek dersleri, öğrenciyi hedeflediği yükseköğretim programlarına ve/veya mesleğe, iş alanlarına yönelten ve bu yönde gelişmesini sağlayan derslerdir.
4 yıllık lise hayatında öğrencilerimiz;
9. Sınıfta Öğrencilerimize okutulan dersler ve amaçları; |
MESLEKİ GELİŞİM ATÖLYESİ: Bu ders ile öğrenciye, yeni çağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda mesleki gelişimi sağlayacak becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
PROGRAMLAMA TEMELLERİ : Bu derste öğrenciye; temel algoritma, görsel blok programlama ve programlama işlemlerini yapma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
|
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ: Bu derste öğrenciye; iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak bilişim etiği, bilgi güvenliği, fikri mülkiyet, sanayi devrimleri, dijital dönüşüm ve endüstri 4.0 teknolojileri, bilgisayar montajı yapma ve ağ temellerini kullanma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır |
|
BİLGİSAYARLI TASARIM UYGULAMALARI: Bu derste öğrenciye TS EN ISO standartlarına ve teknik resim kurallarına uygun olarak teknik resim çizimleri yapma, bilgisayarlı tasarım ve çizim yapılarak, hazırlanan tasarımların üç boyutlu baskısını alma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
|
10. Sınıfta Öğrencilerimize okutulan dersler ve amaçları; |
NESNE TABANLI PROGRAMLAMA DERSİ: Bu derste öğrenciye; nesne tabanlı programlama teknikleri ile proje yapma, geliştirme, veri tabanı kullanım yöntemlerini uygulama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
ROBOTİK VE KODLAMA DERSİ: Bu derste öğrenciye; iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerini alarak giriş ve çıkış cihazları, sensörler, göstergeler, ekranlar ve motorları kullanarak işlevsel bir aygıt oluşturma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
|
11. Sınıfta Öğrencilerimize okutulan dersler ve amaçları; |
WEB TABANLI UYGULAMA GELİŞTİRME DERSİ: Bu derste öğrenciye; web sitesi tasarımı, dinamik programlama, veri tabanı işlemleri ve web sitesini yayınlama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
MOBİL UYGULAMALAR DERSİ: Bu derste öğrenciye; mobil uygulamalar yapma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
|
GRAFİK VE CANLANDIRMA DERSİ: Bu derste öğrenciye; görüntü işleme ve görsel efekt tekniklerini uygulama ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır |
İŞLETMELERDE MESLEKİ EĞİTİM
Öğrenciler eğitimini aldığı dalda faaliyet gösteren bir işletmede Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği'nin ilgili hükümlerine göre işletmelerde mesleki eğitimini yapar. İşletmelerde mesleki eğitiminin ders içeriği, bölgesel ihtiyaçlar, işletmenin faaliyet gösterdiği meslek alanını da dikkate alarak okuldaki koordinatör öğretmenler, alan öğretmenleri ve işletme yetkililerince belirlenir. İşletmelerde mesleki eğitim yapılmayan program türlerinde öğrenciler, ilgili mevzuat doğrultusunda staj yaparlar.
Referanslar
1-Bilişim Teknojileri Alanı Yazılım Geliştirme Bölümü Çerçeve Öğretim Programı İçin TIKLAYINIZ...
Bölümümüz bünyesinde öğrenci topluluklarımızın yürüttüğü bazı çalışmalar;
Nesnelerin İnterneti
Kısaca ''The IoT'' (Internet of Things) olarak anılan nesnelerin interneti; içerisinde sensor yazılım, ağ bağlantısı bulunan fiziksel cihazların birbiriyle iletişimini kapsamakta olup bu sayede nesnelerin uzaktan kontrol edilmesi hedeflemektedir. M2M (machine to machine) iletişimi mümkün kılan bu sistem hızlı bir şekilde gelişmeye devam etmektedir.
Öğrencilerimizin bu başlık altında yaptığı proje "Akıllı Okul Zili" uygulamasıdır. Uygulama Raspbery Pi geliştirme kartları kullanılarak internet tabanlı verileri kullanarak okul zil sistemini kontrol etmektedir.
Robotik Kodlama
Makine ve kontrol sistemlerini, bilgisayar, elektronik ve uzay bilimlerinin tümünü kapsayan bir ortak çalışma alanıdır. Mekanizmaların tasarımı, kontrol edilebilmeleri için yapılarına elektronik donanımların eklenmesi, dijital ortamda kontrollerinin sağlanması ve belirli ortamlarda belirli koşullara göre çalışmaları baz alındığında bu alan makine, mekatronik, bilgisayar, yazılım, kontrol ve otomasyon, uzay ve havacılık, elektrik-elektronik gibi birçok mühendislik disiplinini bir arada toplamaktadır.
Öğrencilerimizin bu başlık altında yaptığı projeler; çizgi izleyen robot, engelden kaçan robot, elektronik boy ölçerdir. Geliştirme kartı olarak Arduino Uno kartı kullanılmıştır.